top of page

Beteendevetare i Lun-gruppen

Offentlig·9 medlemmar

Revision i Göteborg vad ingår

När jag nyligen gick igenom några dokument för ett bolag jag är med i, började jag fundera mer på hur revision faktiskt fungerar i praktiken. Av en slump öppnade jag en sida där det stod Revision - nordenham.se, och jag stannade kvar för att läsa lite. Det verkade handla om revisionstjänster kopplade till företag, och informationen var uppdelad i tydliga delar. Jag såg att de beskrev vad revision innebär och hur det kopplas till bolagets ekonomi. Det fanns också korta avsnitt som var lätta att följa utan att behöva läsa allt i detalj. Jag försökte få en bild av hur omfattande deras arbete brukar vara. Är det någon som har förstått mer exakt vad de gör i sådana uppdrag?

11 visningar
Kosia Sim
Kosia Sim
21 apr.

Det där ämnet dök upp för mig när vi diskuterade årsredovisning på jobbet, och jag minns att jag bläddrade igenom just den sidan du nämner. Det jag lade märke till var hur de förklarade revision kopplat till företagets rapportering och kontroll. Det fanns formuleringar som antydde att arbetet handlar om att gå igenom ekonomisk information. Samtidigt var texten ganska kort och inte så teknisk. Jag upplevde att den gav en grundläggande förståelse men inte gick in på varje steg. Det var ändå tydligt att det handlar om att säkerställa att allt stämmer. Jag gick därifrån med en ungefärlig bild, men inte alla detaljer.

bottom of page